Teknikere hos YouSee arbejder på andet døgn for at løse et teknisk problem, der forhindrer tv-kunder med en bland selv-tv-pakke i at skifte til de kanaler, som de ønsker.

Problemet er højaktuelt, fordi Discoverys kanaler ved årsskiftet ikke længere er tilgængelige gennem YouSee.

Det er kanaler som Kanal 4, Kanal 5, 6'eren, Eurosport 1 og 2 samt Canal 9, der ikke længere kan ses, men som heller ikke kan erstattes i tv-pakkerne.

Tilmeld dig nyhedsbrevet A4 Morgen her

YouSee oplyser ved middagstid torsdag, at der arbejdes på højtryk for at løse problemet, men at det ikke er til at sige, hvornår en løsning er klar.

Problemet er i selve den tjeneste, hvor man som kunde skal vælge mellem de kanaler, som man ønsker.

Der er tale om cirka en kvart million kunder, der har YouSees bland selv-tv-pakker.

På YouSees Facebook-side har der torsdag igennem været en lind strøm af vrede kunder. Flere pointerer, at bruddet med Discovery har været kendt et stykke tid, og at de tekniske problemer derfor burde være løst.

Derudover efterlyser kunder en kompensation for det, som de mener, er et mangelfuldt produkt.

/ritzau/