Dagens Tip: Undgå spildtid på masser af mails

6. dec 2010
Guide: Flyder din indbakke også over? Der er hjælp at hente.

Mails er allerede på vej til at blive gammeldags. De sociale medier er fremtiden.

En overfyldt indbakke, hundredevis af nyhedsbreve og små korrespondancer forstyrrer din arbejdsdag. Ofte læser du sikkert ikke engang alle mails, men registrerer dem blot.

Pia Melke, der er it-ansvarlig i det svenske firma, SBAB, hjælper dig her med fire trin til en mere overskuelig indbakke. På den måde vil du komme til at arbejde mere effektivt.

  1. Ugebreve og nyhedsbreve skal være på en intern blog i firmaet. Så kan man selv bestemme, hvornår man opdateres.
  2. Referater fra møder og fælles planlægning skal skrives ind i et dokument, som alle har adgang til. Dokumenterne kan man løbende redigere. Det vil lette jeres arbejde rigtig meget.
  3. Alle projekter får også en fælles projektmappe, som alle kan redigere i. Så kan man lave det, så alle kan se, hvem der har redigeret hvad, hvornår. Det vil gøre samarbejde mere mere gnidningsfrit.
  4. Samtaler om specifikke emner, som for eksempel planlægning af arrangementer og flyttes skal have forums på sociale medier som Facebook og LinkedIn.

Kilde: www.chef.se

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra A4 Nu her