TV2 holder fast i Tour de France

17. okt 2008
Efter de seneste dopingskandaler har de to tyske tvkanaler ARD og ZDF besluttet sig for ikke at sende 2009udgaven af Tour de France.

Men herhjemme er der ingen slinger i valsen hos TV 2.

Her fortæller sportschef Frederik Lauesen, at dopingskandalerne med blandt andet toprytterne Bernard Kohl og Stefan Schumacher ikke ændrer ved stationens dækning.

Til Sporten.dk siger Frederik Lauesen, at han ikke synes, det er den rigtige fremgangsmåde at boykotte touren.

"Hvis alle politiske journalister var holdt op med at stille spørgsmål til Nixon, da den sag kørte, så havde de sgu været nogle dårlige politiske journalister," argumenterer han.

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra A4 Nu her

Han understreger samtidig, at det ikke er af økonomiske årsager, at TV 2 fortsat dækker touren.

"Der er ingen økonomiske bagtanker. Nu har jeg ikke tallene foran mig, men jeg tror, at når man gør regnestykket op med udgifter til rettigheder og indtægter ved reklamer, så er det ikke fordi, at vi tjener penge på at sende touren," siger han.

De to tyske kanaler boykottede også touren i 2007, da det kom frem, at den tyske rytter Patrik Sinkewitz havde brugt doping.

-Newspaq

faktaboks