Rige pendlere fornærmede over ringe service

12. jun 2013, 11:33
Pendlerklubben Kystbanen vil have rejsende til at indsende fotodokumentation for deres problemer i togene mellem København og Helsingør.

Pendlere fra Espergærde, Rungsted Kyst og Skodsborg har fået nok af DSB. Nu tager de nye metoder i brug for at få DSB og politikernes opmærksomhed, skriver Lokalavisen.dk.

Pendlerklubben Kystbanen, der organiserer pendlerne på strækningen fra København til Helsingør, opfordrer medlemmerne til at sende billeder til klubbens Facebookside, når de oplever forringet service.

”Vi har stillet op til mange konferencer og workshops med henblik på at få de ansvarlige til at forstå, at hvis produktet er i top, vil der komme flere kunder til. Men efter de bebudede nedskæringer, som træde i kræft midten af december 2013, virker det som om, at vi har talt for døve øre. Derfor ændrer vi strategi og vil i stedet visualisere oplevelser fra vores hverdag som pendler via billeddokumentation," skriver Michael Randropp, talsmand for Pendlerklubben Kystbanen, på klubbens hjemmeside.

Pendlertalsmanden henviser til, at klubben allerede har forsøgt at indgå i dialog med både DSB, DSB vedligehold, Bane Danmark, Trafikstyrelsen og DSB First om problemerne.