TV2's julekalendersatsning "Tinka og Kongespillet" ruller i disse dage over skærmen, og for mange danske børnefamilier står mandag aften på julekalender-kigning. 

LÆS OGSÅ: Fagligt aktiv overfaldet ved byggeplads: Tæsket af "gorillaer" 

Men på Facebook beretter flere frustrerede seere over knas med streamingtjenesten TV2 Play, der gør det svært at se de to første afsnit af julekalenderen. 

Tilmeld dig nyhedsbrevet A4 Morgen her

Det skriver Ekstra Bladet

Ifølge flere seere har problemerne stået med streamingtjenesten stået på i flere dage, og det har derfor været umuligt for dem at se den nye julekalender. 

- Har i problemer med jeres app? Vi er to i husstanden, som i to dage ikke har kunnet afspille nogen af jeres programmer. Og det er specielt træls, nu hvor vores børn gerne vil se Tinka, men er kommet i seng når det sendes på tv', skriver en kvinde.

Udover problemer med forbindelsen, skriver flere af seerne også, at de er tvunget til at se på reklamer, selvom de har betalt ekstra for at slippe for dem. 

- Skal se Tinka og Kongespillet på TV2Play sammen med ungerne, og så er der nogle lidt for smarte julekugler, som synes det er megasmart, at vi skal spammes med store mængder reklamer, inden julekalenderen går i gang. Og ikke bare en enkelt reklame. Heller ikke to eller tre. Nej - det er mange ligegyldige minutters reklamer - på en platform, vi allerede har betalt for at benytte', skriver seer på TV2's Facebook-side ifølge Ekstra Bladet. 

Ekstra Bladet har forsøgt at få en kommentar fra TV2, men det har i skrivende stund ikke været muligt.