Analyse: Nye pædagoger kan ikke det, de skal

20150227-154024-2-1920x1277we
I en ny analyse fra Tænketanken DEA vurderer lederne, at de pædagogiske dimittender samlet set ikke har de forudsætninger, det kræver at understøtte den samlede pædagogiske opgave. (Arkivfoto) Foto: David Leth Williams/Ritzau Scanpix
16. sep. 2019 21.36
Nyuddannede pædagoger er gode til børnenære opgaver. Men samarbejdet med forældre, psykologer og lærere halter.

Motivationen for at arbejde med børn er i top hos nyuddannede pædagoger i daginstitutionerne. Og så har de styr på at lave sproglege og børnemotorik, holde frokostsamling og skifte bleer. Det skriver Politiken tirsdag.

Allerede abonnent?

Få adgang til

logo

Vil du læse hele artiklen?

Vi bringer dig nyheder
om dansk politik med fokus på
job, uddannelse og velfærd

89 kr
pr. måned

Bliv abonnent
Allerede abonnent?