Mødregrupper på Nettet er stadig et hit

6. feb 2009
Freeway satser stadig på nichesites, selv om JP Politikens Hus skærer ned. Det glæder brugerne på baby.dk

I går blev det offentliggjort, at JP / Politikens Hus har besluttet at lukke tre nichesites på Internettet, heriblandt forældresitet navlestreng.dk.

 Dette har på ingen måde fået Freeway til at sadle om, idet koncernen trodser den skarpe konkurrence på markedet og fortsat satser på forældresitet baby.dk. 

 

Jeg er jo dybt afhængig

Det glæder brugerne på baby.dk, at der ikke er en lukning på vej:

 ”Jeg er jo dybt afhængig! Jeg er nødt til at logge på flere gange hver dag for lige at få mit fix”, griner Trine, 30 år og mor til to. Trine er således en del af de 75 procent af sitets brugere, der fortæller, at de flere gange dagligt logger på for at holde kontakt med deres virtuelle venner og tjekke, om der er sket noget nyt.

 ”Min kæreste kalder det for tidsfordriv og mener, at jeg burde bruge noget mere tid på at rydde op og gøre rent, men det er virkelig vanedannende. Og jeg føler også, at jeg har fået nogle helt specielle venskaber, på trods af at jeg aldrig har set nogle af de andre brugere i virkeligheden. Men det håber jeg da, at jeg kommer til”, siger Trine.

 

En kæmpe omvæltning

 Ifølge medejer og webmaster på baby.dk, Henrik Johnsen, er mødregrupper på Nettet en rigtig god kommunikationsform for mange kvinder:

 ”At blive mor for første gang er en kæmpe omvæltning for de fleste, og man har altid en masse spørgsmål, man har brug for at få afklaret, Her er online-mødregrupperne en nem og effektiv måde at komme i kontakt med kvinder, der står i samme situation som én selv, og kvinder som allerede har erfaring”.

I løbet af sitets første leveår har baby.dk udviklet sig til et stabilt community for forældre, og sitet udvider konstant med nye brugere såvel som funktioner. Sidste nye tiltag på baby.dk er webshoppen Baby Shoppen. Og nye ideer er allerede i støbeskeen:

 ”Vi er pt. i gang med at planlægge et træf for alle brugerne. Mange af mødrene opbygger nogle tætte venskaber, og flere mødre har allerede mødt hinanden i virkeligheden og holdt fester eller blot mødtes til en kop kaffe. Vi vil da rigtig gerne være med til at skabe en hyggelig ramme, hvor mødrene kan sætte ansigt på hinanden og måske skabe basis for venskaber, også uden for baby.dk”, udtaler Henrik Johnsen.    

faktaboks