Kunde snubler og får dessert i erstatning

10. feb 2014, 15:05
Pia Hansen forstuvede sin hånd, da Jensens Bøfhus glemte at fortælle, at gulvet var glat. Nu har hun to desserter til gode.

Gulvet var spejlglat på Jensen's Bøfhus i Greve, da Pia Hansen for nylig skulle sætte sig til bords. Restaurantens personale havde brugt for meget sæbe på gulvet og glemt at oplyse om det, skriver metroxpress.

På vej over til sin anviste plads gled Pia Hansen pladask på det glatte stengulv og forstuvede hånden.

"Jeg er så "heldig" at være "sluppet" med et ryk i nakken og ryggen, samt en forstuvet og en ret blå hånd/håndled efter mit besøg på Jensens!," skriver Pia Hansen på anmeldelsesportalen Trustpilot.

Ifølge Pia Hansen selv beklagede restaurantchefen den triste episode og sagde, at »det havde de søreme lige glemt at få sagt«, samt at gulvet var spejlglat, efter at rengøringspersonalet »vist nok havde brugt for meget sæbe«, skriver metroxpress.

"Min kritik går ikke på måden situationen blev håndteret på. Men på, at et ansvarshavende personale er bevidst og vel vidende omkring en problemstilling, som kan være til fare for kunderne. Det er i min verden kritisabelt og ikke særligt ansvarsfuldt," skriver Pia Hansen videre.

Siden da har Pia Olsen modtaget en mail fra Jensen's Bøfhus:

"Hej Pia, Tak for din henvendelse. Håber du er ved at komme dig oven på dit fald. Jeg vil med det samme tage din henvendelse op med restauranten, således at lignende situationer ikke skal i fremtiden. Som et lille plaster på såret, vil jeg sende dig et lille gavekort. Gavekortet vil du modtage i løbet af de nærmeste par dage," skriver Lisbeth Olsen fra Gæsteservice.

Det blev til et gavekort på to valgfrie desserter ved endnu et besøg på restauranten. En kompensation, som Pia Hansen langtfra er tilfreds med.

- Jeg døjer her halvanden uge efter desværre med hovedpine og nakkesmerter efter mit "stunt", og måtte desværre inddrage min læge. To valgfrie desserter skal nok glatte ud for deres inkompetence ....NOT!, lyder det fra Pia Hansen ifølge metroxpress.

Jens Arnborg, der er pressechef hos Jensen's Bøfhus, beklager over for metroxpress hændelsen:

"Gulvet er ikke blevet tørret ordentligt efter, da det blev vasket, og derfor er det blevet glat. Jeg har ikke hørt om andre fald i restauranten, men nu er vi blevet opmærksomme på, at det kan ske, og vi vil derfor lave et skilt, som vi kan sætte op, når personalet opdager, at der er glat."