Møbelkæden Jysk har haft problemer med kundeservice under corona-krisen. (Arkivfoto) Foto: Henning Bagger/Ritzau Scanpix

Jens raser over Jysk: - Det er grotesk

7. maj, 09:55
Et køb af havemøbler til sin kolonihave hos møbelkæden Jysk gik helt galt for 52-årige Jens Andersen fra Aalborg.

52-årige Jens Andersen fra Aalborg er langt fra tilfreds med kundebetjeningen hos møbelkæden Jysk. Han har nemlig betalt for at få bragt møbler til døren, selvom de aldrig blev leveret, skriver bt.dk

LÆS OGSÅ: Tv-kendis afslører - Jeg har mistet mit kørekort

Sagen tog sin begyndelse, da Jens Andersen bestilte møblerne, som skulle ankomme til hans virksomhed i Aabybro om eftermiddagen lørdag den 18. april. Men da transporten klokken 18.00 endnu ikke var dukket op, sendte han sin medarbejder, som var klar til at tage mod møblerne, hjem. 

Det skulle dog vise sig at være en dårlig idé, da chaufføren ringede klokken 20.20 for at give besked om, at han ville ankomme i løbet af en halv times tid. Da Jens Andersen havde drukket en smule alkohol, kunne han nemlig ikke tage bilen til virksomheden fra sin lejlighed i Aalborg. 

Dagen efter om søndagen kørte han efter aftale med Jysk ud til den lokale butik i Aalborg, hvor han hentede sine varer og betalte for dem. Men om mandagen fik han til sin store overraskelse besked om, at møblerne i transporten igen var på vej til ham. Derfor ringede han igen til Jysk, som erkendte fejlen, selvom de allerede havde trukket cirka 2.000 kroner fra hans konto for transporten. 

Jysk lovede dog, at han ville få sine penge retur i løbet af fem til ti dage. Men da pengene ikke var kommet inden for ti dage, forsøgte Jens Andersen i flere omgange forgæves at komme i kontakt med Jysk' kundeservice.

Tirsdag var der dog endelig hul igennem til møbelkæden. 

- Hun forklarede, at jeg ikke havde fået mine penge, fordi de ikke havde fået møblerne tilbage fra fragtmanden. Han kører stadigvæk rundt med dem. Det har jo ikke noget med mig at gøre. Jeg skulle have haft mine penge for flere dage siden, siger Jens Andersen til bt.dk og tilføjer:

- Jeg synes, det er urimeligt. Det er grotesk, at så stor en koncern sejler rundt, som den gør. Jeg bliver frustreret.

Hos Jysk erkender man, at sagen ikke er blevet håndteret godt nok. 

- Det er selvfølgelig ikke okay, og vi må erkende, at der er kunder, som den seneste tid ikke har fået den service, man skal kunne forvente fra Jysk, siger kommunikationsdirektør Rune Jungberg Pedersen.

Han sender i samme omgang en beklagelse til virksomhedens kunder. 

- Det er vi super kede af. Jeg vil gerne, på vegne af Jysk, sige undskyld til de kunder. Vi gør alt for at sørge for at få løst udfordringerne hurtigst muligt.

LÆS OGSÅ: Tulle vil udleje sommerhuse til danskere