Forsikringsansat: Systemet er indrettet, så de svageste kunder taber

20161208-161803-3-1594x763we
Den skaderamte lader i god tro forsikringsselskabet tage styringen i forløbet uden at tænke over, at selskabet ikke er objektivt, men en part i sagen. Det opdager man først for sent, fortæller den anonyme forsikringsansatte. Personen på billedet er ikke den ansatte. Foto: Emil Hougaard / Ritzau Scanpix
5. okt. 2019 07.00
Den måde, som forsikringssystemet fungerer på, tilgodeser selskaberne på bekostning af alvorligt syge kunder. Det mener en ansat med mange års erfaring fra branchen, og som blandt andet peger på det ulige styrkeforhold mellem kunde og selskab som et problem. Forsikring & Pension kan ikke genkende kritikken.

Forsikringskunder, som får hjernerystelse eller piskesmæld efter en ulykke, er dårligt stillet, når de anmelder skaden til forsikringsselskabet, alene på grund af måde, systemet er indrettet på.

Allerede abonnent?

Få adgang til

logo

Vil du læse hele artiklen?

Vi bringer dig nyheder
om dansk politik med fokus på
job, uddannelse og velfærd

89 kr
pr. måned

Bliv abonnent
Allerede abonnent?