Er du et talent?

2. sep 2009
Selvom du ikke er genial til dit arbejde, er der ingen grund til at opgive håbet. Du skal bare finde den rigtige arbejdsplads.

Det er både rart og indbringende at være en succes på sin arbejdsplads. Og selvom du ikke genial, kan du selv gøre meget for at blive rost, rig og populær: Find den rigtige arbejdsplads.

"Det er ikke et spørgsmål, om du er et talent, men om din chef ser dig som et talent. Det gør han, hvis du passer til hans ledelsesstil og resten af holdet," siger Ulrik Schultz Brix, chefkonsulent i Dansk Erhverv.

Her skal du arbejde, hvis du har fuld fart på eller er ekspert

Den gode nyhed fra Ulrik Schultz Brix er, at udvikling af talenter ikke længere kun handler om de medarbejdere, der skal op øverst i virksomheden. Men om at sætte det rigtige hold i hele virksomheden.

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra A4 Nu her

Guldregn over flere medarbejdere

Har din chef opdaget den trend, så fordeler han både guldregnen og opmærksomheden på mange flere medarbejdere.

"Ledere, specialister og generalister er alle vigtige, for uden de forskellige talenter kan virksomheden ikke skabe optimale resultater. Det handler med andre ord om at skabe et stærkt hold," siger Ulrik Schultz Brix.

Han nævner Danmarks sejr i EM i 1992 som et eksempel på, at der er håb for os alle.

"Et middelmådigt dansk hold, der ikke engang selv var i stand til at kvalificere sig til slutrunden og ikke havde nogen internationale profiler, endte med at løbe med guldet. Det viser netop, at hvis du er på det rigtige hold, der spiller på den måde, der lige passer dig, så kan det betyde mere end dit faktiske talent for fodbold," siger Ulrik Schultz Brix

Se Ulrik Schultz Brix gode råd til dig der har fuld fart på eller elsker at vide alt på et område.

De ægte talenter

I en alder af 25 år har de store talenter skilt sig tydeligt ud. Lige meget på hvilken arbejdsplads, de er havnet.

Udover faglig dygtighed er de nemme at kende på træk som:

Højt energiniveau.

Leverer resultater hver gang.

Ambitioner.

Lederevner.

Gode til at håndtere forandringer.