Eksperten

1. sep 2009
Eksperten går op i faglighed, kvalitet, sikker levering og loyalitet med arbejdsgiveren. Det, der får eksperten op om morgenen, er ikke tanken om de muntre kolleger, men det at få arbejdsopgaverne udført på en ordentlig måde.

Det skal du ikke sige til en ekspert:

”Du skal bare lige hurtigt…?”

Eksperten har hverken samvittighed eller lyst til at lave en arbejdsopgave uden at være grundig. Ofte kommer stræberen og eksperten op at skændes om det, for mens stræberen vil have opmærksomhed og hurtige resultater, vil eksperten skabe kvalitet.

Sådan overtaler du en ekspert:

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra A4 Nu her

”Jeg er virkelig ked af at forstyrre dig, men hvis opgaven skal lykkes, går det ikke uden dig. Du er jo den, der ved alt om...”

Eksperten vil dog alligevel føle sig forstyrret. Derfor får du heller ikke et hurtigt ja og skal heller ikke forvente lynhurtig hjælp med opgaven.

Eksperten til firmafest:

Det sociale er ikke det, der tænder eksperten mest, og du vil sikkert høre ham eller hende komme med de mest syge undskyldninger for at blive væk.

Eksperten holder også meget af sikkerhed og at vide, hvad der sker i morgen, og da løssluppen feststemning ikke er en garant for nogen af delene, er det bedst for alle parter at godtage ekspertens vage forklaring om, at mormors campingvogn skal flyttes netop den weekend.