Rejsende kan onsdag morgen hverken købe DSB-billetter fra selskabets app eller netbutik. Foto: Ólafur Steinar Gestsson/Ritzau Scanpix

DSB ramt af nyt kaos

8. jan, 07:38
Onsdag morgen er rejsende nødt til at købe DSB-billetter fra automaterne og det betjente salg på stationerne.

DSB oplever onsdag morgen tekniske problemer, og derfor er det ikke muligt at købe billetter fra hverken togselskabets app eller hjemmeside.

Det oplyser DSB på sin hjemmeside.

- DSB App og netbutikken på dsb.dk kan i øjeblikket ikke foretage rejsesøgninger. Derfor kan billetter og kort ikke købes.

- Vi henviser til billetautomater og betjent salg på stationerne, skriver DSB i en kortfattet meddelelse på hjemmesiden.

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra A4 Nu her

På Twitter er DSB onsdag morgen blevet gjort opmærksom på problemerne fra flere rejsende.

Tidligere i denne uge oplevede DSB også tekniske problemer.

En it-fejl satte mandag formiddag således en stopper for salget af billetter i DSB's billetautomater, på hjemmesiden og i DSB-appen.

Men nogle timer efter virkede billetsalget igen.

Mens systemet mandag var nede, kunne rejsekort og pendlerkort bruges til at rejse med tog.

Rejsende, der ikke havde disse muligheder, blev opfordret til at henvende sig til togpersonalet, når de steg om bord.

Hos DSB kunne man mandag ikke fortælle, hvad der udløste de tekniske problemer.

/ritzau/