Coop skærper nu kampen på onlinemarkedet, hvilket ikke får konkurrenten Nemlig.com til at ryste i bukserne.  

LÆS OGSÅ: Mystisk direktørfyring på dansk hotel: Holdt kun en måned

Våbnet er en udvidet leveringsservice, hvor kunderne kan få leveret varer, selv om de ikke er hjemme.

- Hidtil har det været et krav, at kunderne er hjemme, når dagligvarerne bliver leveret, siger kommerciel direktør i Coop, Morten Viktor til Politiken.

Til Børsen uddyber han og forklarer, at det er en kamp om fremtidens marked.

- Vi kan se fra blandt andet England, at der bliver skabt præference for den, du køber dagligvarer fra online.

For at kunne holde, hvad der loves, vil Coop sikre korrekte temperaturer på varerne ved at efterlade varerne ved hoveddøren i effektive kølekasser. Og kølekasser, pant og anden emballage vil blive taget med retur ved næste besøg.

Kampen om onlinemarkedet står i øjeblikket mest mellem Coop og Nemlig.com. Her ryster sidstnævntes administrerende direktør på hovedet af dagligvarekæmpens tiltag.

- For nuværende har vi ingen planer om at gå i luften med et tilsvarende koncept, da vi ikke tror, potentialet med levering ved ingen hjemme i København er særlig stort, før man kan håndtere nøgler for kunderne, skriver Stefan Plenge til Børsen og tilføjer:

- Mig bekendt er hovedparten af alle gadedøre aflåste i København.

Den udfordring tager Coops Morten Viktor med sindro og siger til Børsen, at "så ringer chaufføren på andre steder". 

LÆS OGSÅ: Løkke med opsigtsvækkende fejring: Lavede særlig lagkage til hunden