Det nye logo er mere simpelt. (Arkivfoto) Foto: Henning Bagger/Ritzau Scanpix

Bil-gigant ændrer logoet: Se det her

20. jul, 14:25
Fremover skal Toyota kendes på et nyt og mere enkelt logo. Som led i en ny brand-satsning har bil-giganten nemlig valgt at skifte logo.

Det er ikke store forandringer. Men lidt har også ret.

Fremover skal Toyota nemlig kendes på et nyt og mere enkelt logo. Det skal signalere en ny æra for det japanske bilmærke, som nu er trådt ind i en tid, hvor det handler mere om mobilitet end om biler.

Det fremgår af en pressemeddelelse fra Toyota.

Fremover skal Toyota kendes fire nøgleprincipper om fremadrettethed, mobiliseringsparathed, øget premium-følelse og ultrakonsistens på tvært af alle forretningsområder og sub-brands, lyder det fra Toyota.

Sådan ser det nye Toyota-logo ud:


Foto: Toyota

Som det ses, har man valgt at gøre logoet mere simpelt og todimensionelt, mens Toyota-navnet ikke længere er en del af logoet. Årsagen til dette er, at Toyota, ifølge bilproducenten selv, er kendt alene for logoet.