10 tegn: Derfor er du en elendig medarbejder

21. feb 2014, 14:00
Måske kan du genkende dig selv på listen.

Businessinsider.com har lavet en liste over det, der gør dig til en dårlig medarbejder.

  1. Du er altid for sent på den, hvilket får dig til at fremstå som selvfed, utilregnelig og uorganiseret.
  2. Du har mange undskyldninger, hvilket får dine kolleger til at glemme de gange, hvor du faktisk løser en opgave godt.
  3. Du klager over uventede opgaver, hvilket får dig til at fremstå som en med en dårlig arbejdsmoral.
  4. Du elsker sladder, og det vil på længere sigt få kolleger til at forbinde dig med rygter, så de mister respekten for dig.
  5. Du er overbevist om, at du er den smarteste på kontoret, men denne overbevisning vil ikke holde særlig længe, idet du ikke respekterer arbejdspladsens hieraki.
  6. Du tror ikke på de værdier og mål, som din arbejdsplads har, hvilket vil få dine kolleger til at tvivle på din dømmekræft og dine beslutninger.
  7. Du er mindre produktiv end dine kolleger, hvilket vil irritere dine kolleger, da de så må lave dit arbejde.
  8. Dine kolleger kan ikke lide at arbejde sammen med dig, fordi de er bange for dig, eller du er en dårlig holdspiller.
  9. Du må ofte undskylde over for dine kunder eller klienter, hvilket kan få virksomheden til at se dig som en trussel.
  10. Du tager ikke et nej for et nej, hvilket får dig til at fremstå som en, der ikke vil løse problemer.

Kilde: businessinsider.com